ّ

دانلود سیستم عامل Ubuntu

دانلود سیستم عامل Ubuntu

Ubuntu یکی از توزیع‌های لینوکس است که بر اساس دبیان پایه‌گذاری شده ‌است اما در چندین مورد با دبیان تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم افریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» یا به انگلیسی «Humanity Towards Others» گرفته شده‌است. اوبونتو هر شش ماه یک بار نسخه جدیدی را به بازار عرضه می‌کند. با دانلود لینوکس اوبونتو (Ubuntu) همراه گیم کیو باشید.

علاوه بر این برای هر نسخه از اوبونتو، تا 9 ماه پس از انتشار آن نسخه، پشتیبانی ارائه می‌شود. برای نسخه LTS مثل 20.04 (focal)، به جای پشتیبانی 9 ماهه، سه سال پشتیبانی برای نسخه ویژه رایانه‌های شخصی و پنج سال پشتیبانی برای نسخه‌های سرور ارائه می شود. یکی از نکات مورد توجه در پروژه اوبونتو، تأکید بر دسترسی و جهانی‌سازی است. به همین منظور این نرم‌افزار برای تمام ملیت‌ها موجود است. کار کردن با آن بسیار راحت است و حتی کاربران نا آشنا با آن هم به راحتی به محیط آن عادت می‌کنند. همه ی نسخه‌های اوبونتو تا ابد رایگان هستند. دیسک‌های فشرده اوبونتو به رایگان برای کسانی که آن را از طریق پست الکترونیکی درخواست کرده‌اند، فرستاده می‌شود.

همچنین پروژهای با نام ادوبونتو (Edubuntu) وجود دارد که این سیستم عامل همان طور که از نامش هم مشخص است، برای استفاده در کلاس‌های درس و محیط‌های آموزشی بسیار مناسب است. پروژه ی دیگری نیز از این سیستم عامل با نام کوبونتو (Kubuntu) طراحی شده‌است که از KDE Desktop استفاده می‌نماید. خانواده اوبونتو شامل ubuntu Desktop ، Ubuntu Server Edition ، Kubuntu ، Edubuntu ، Lubuntu ، Ubuntu MID Edition ، Xubuntu می باشد و بنیاد Wikimedia، موسسه پشتیبانی کننده پروژه ویکی پدیا اعلام کرد که در حال مهاجرت دادن مجموعه سرورهای خود به توزیع اوبونتو است. این مهاجرت بخشی از تلاش این بنیاد برای نگهداری آسانتر ۴۰۰ سرور پروژه‌های مختلف این بنیاد است که پیش از این از نسخه‌های مختلف Redhat و Fedora استفاده می کرده‌اند.

تفاوت LTS با latest version

    — LTS

  • واژه LTS مخفف پشتیبانی طولانی مدت است، که به معنی پنج سال بروزرسانی رایگان امنیتی و نگهداری است که تا April سال 2027 تضمین شده است.

  • — latest version

  • آخرین نسخه سیستم عامل اوبونتو برای رایانه های شخصی و لپ تاپ ها، اوبونتو 23.10 با نه ماه بروزرسانی امنیتی و نگهداری، تا July سال 2024 ارائه می شود.
اطلاعات فایل

سازنده : Canonical


حجم فایل: 4.9 | 4.7 گیگابایت

باکس دانلود

نسخه LTS – ورژن 22.04.4

دانلود با لینک مستقیم

نسخه latest Version – ورژن 23.10.1

دانلود با لینک مستقیم

آخرین بروزرسانی : 15 اسفند 1402

پسورد فایل : www.gameq.ir

سوالات متداول

......

.

.....
آیا دانلود از گیم کیو نیم بها هست؟
چرا دانلود برای من نیم بها محاسبه نمی شود؟

مطالب مشابه

......

.

.....

ارسال دیدگاه

......

.

.....

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمی شود.

قبل از ارسال دیدگاه بخش  سوالات متداول را مطالعه کنید..

قبل از ارسال دیدگاه تمام بخش های پست را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

......

.

.....

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.