ّ

داستان بازی Marvels Spider-Man Miles Morales

داستان بازی Marvels Spider-Man Miles Morales

اسپایدر من مایلز مورالز یک بازی اکشن-ماجرایی است که توسط اینسومنیاک گیمز توسعه داده شده است. داستان بازی Spider-Man Miles Morales بر اساس ابرقهرمانی از کمیک‌های مارول به نام مایلز مورالز است. این بازی در تاریخ 12 نوامبر 2020 ( 22 آبان 1399) توسط سونی اینتراکتیو انترتیمنت برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 منتشر شد. این عنوان به دنبال بازی سال 2018 Marvels Spider-Man منتشر شده است و یک اسپین-آف مستقل از این مجموعه محسوب می‌شود. این بازی یکی از بازی‌های زمان عرضه پلی‌استیشن 5 بوده است.

روایت داستان بازی Spider-Man Miles Morales به پس از رویدادهای 2018 Marvels Spider-Man و محتوای قابل دانلود آن یعنی The City That Never Sleeps می‌پردازد، یعنی پس از آن که مایلز مورالز توسط یک عنکبوت ارتقا یافته ژنتیکی گزیده شد و قدرت‌هایی شبیه به پیتر پارکر را به دست آورد. یک سال پس از پایان رویدادهای بازی اول، مورالز تمریناتی را زیر نظر پارکر شروع کرد و خودش را کاملا برای نقش اسپایدرمن آماده کرد، اگرچه او هنوز تجربه ی کافی را نداشت. بعد از این که پارکر به عنوان عکاس به مری جین واتسون پیوست تا وقایع جنگ داخلی سیمکاریا را پوشش دهد، مایلز به تنها مرد عنکبوتی نیویورک تبدیل شد. او حالا باید هم از کمپین مادرش در شورای شهر حمایت می‌کرد و هم از شهر نیویورک که محل درگیری بین یک شرکت انرژی به نام راکسون و یک ارتش جنایی پیشرفته به نام آندرگراند شده بود، دفاع می‌کرد. پارکر به مورالز گفته بود که او همانند پدر فقیدش در مسیر تبدیل شدن به یک قهرمان برای شهرش قدم برخواهد داشت.

روایت داستان

یک سال و نیم بعد از فاجعه دویل برث، مایلز مورالز حالا توسط پیتر پارکر تعلیم داده می‌شد و هدف او کمک در حفظ امنیت و مقابله با جرایم در نیویورک بود. این دو در مقطعی به اسکورت کردن یک هلیکوپتر پلیس پرداختند که در حال انتقال یک زندانی ویژه بود. با این حال سهل‌انگاری و اشتباه ناخواسته مایلز باعث رخداد یک فاجعه شد. هلیکوپتر سقوط کرد و زندانی در واقع راینو بود از محفظه‌ی خود خارج شد. مایلز و پارکر مجبور شدند در سراسر نیویورک به دنبال راینو بروند تا او را دوباره بگیرند. پس از ورود راینو به یک مخزن گاز، پیتر در تقابلی با او صدمه دید و ناتوان شد. مایلز که مربی خودش را در این وضعیت دید تصمیم گرفت تا خودش در مقابل راینو مبارزه کند. او در این تقابل از یک توانایی کشف نشده در خود به نام «انفجار ونوم» آگاه شد که عامل پیروزی او در این نبرد شد. پس از آن افرادی از شرکت راکسون شامل مدیر آن یعنی سایمون کریگر در محل حاضر شدند و ظاهرا راینو را دستگیر کردند.

پس از این ماجرا پارکر به عنوان یک عکاس برای پوشش دادن خبرهای وقایع جنگ داخلی سیمکاریا به همراه مری جین نیویورک را ترک کرد و این ترتیب مورالز به تنهایی مسئول حافظت از این شهر شد. در مقطعی از اوایل داستان بازی Spider-Man: Miles Morales مایلز به خانه بازگشت تا به همراه مادرش ریو و بهترین دوستانش یعنی گنکی لی و فین میسون، کریسمس را جشن بگیرند. روز بعد او به کمیپن انتخاباتی مادرش در شورای شهر پیوست اما این کمپین پس از مدتی توسط یک گروه تروریستی پیشرفته به نام آندرگراند مختل شد. این گروه به دنبال گرفتن انتقام از شرکت انرژی راکسون بود و مایلز در اولین درگیری بین این دو پی برد که رهبر این گروه در واقع دوستش فین است که با نام مستعار تینکرر فعالیت می‌کند. هدف فین گرفتن انتقام مرگ برادرش ریک بود که به خاطر سموم شیمیایی منبع انرژی جدید راکسون به نام نوفورم جان خود را از دست داده بود. سپس مایلز متوجه شد که فین قصد دارد این شرکت را به واسطه‌ی منبع انرژی خودش نابود کند تا عوارض جانبی این انرژی مشخص شود، چیزی که مدیر تحقیق و توسعه راکسون یعنی سایمون کریگر آن را پنهان نگه داشته بود.

با دعوت شدن مایلز توسط فین به آندرگراند، مایلز سرانجام مجبور شد تا هویت ابرقهرمانی خود را برای فین افشا کند و همین موضوع باعث تلخی میان آن‌ها شد. ریو نیز از هویت ابرقهرمانی مایلز مطلع شد اما از پسرش حمایت کرد. با وجود تلخی به وجود آمده در دوستی مایلز و فین، اما مایلز تلاش کرد تا دوباره این وضعیت را بهبود ببخشد ولی در همین مقطع ارون دیویس، کارمند سابق راکسون و عموی مایلز آن‌ها را فروخت و راکسون به واسطه‌ی راینوی تقویت‌شده اقدام به ربودن آن‌ها کرد. پس از فرار کردن مایلز و فین، مایلز به داده‌های کریگر دسترسی پیدا کرد و کشف کرد که این فرد راکتور نوفورم را دستکاری کرده است تا در صورت موفقیت فین، محله هارلم را نابود کند. بعد از آن که راینو به تمسخر خانواده فین پرداخت، فین تقریبا قادر به کشتن راینو شده بود اما با مداخله مایلز این اتفاق رخ نداد. فین که خشمگین بود و قصد نداشت از هدفش منحرف شود، اقدام به ناتوان کردن مایلز کرد و سپس محل را ترک کرد. مایلز تلاش خود را برای متوقف کردن فین ادامه داد اما توسط ارون متوقف شد، کسی که این بار به قصد محافظت از او وارد عمل کند. با این حال مایلز همچنان در مسیر خود مبارزه کرد و به عموی خود گفت که وقتی مردم به او احتیاج دارند نمی‌تواند پس بکشد.

نبرد میان آندرگراند و راکسون در خیابان‌ها شروع شد و فین نقشه‌ی خود را اجرا کرد. ارون به خارج شدن ریو از هارلم کمک کرد و مایلز نیز قبل از این که وضعیت راکتور نوفورم بحرانی شود، با فین مقابله کرد و او را شکست داد. مایلز سعی کرد انرژی نوفورم را به منظور خنثی کردن انفجار جذب کند اما قادر به مهار آن نشد. فین با دیدن این شرایط که انرژی می‌تواند باعث مرگ مایلز شود، او را تا یک مسافت امن در بالای شهر برد و در این فرآیند جان خودش را قربانی کرد. سپس مایلز به زمین سقوط کرد و هویت او برای تعداد از شهروندان هارلم افشا شد، اگرچه آن‌ها قول دادند که این راز را پیش خود نگه دارند.

چهار هفته بعد، راکسون با تعداد بی‌شماری دادخواهی روبرو شد و کریگر نیز دستگیر شد، موضوعی که ناشی از شهادت دادن ارون علیه آن‌ها در ازای تخفیف در حکم زندان خودش بود. پیتر از سیمکاریا بازگشت و اقدامات مایلز را تحسین کرد، و سپس این دو به همراه یکدیگر مبارزه علیه جرایم را ادامه دادند. در یک صحنه‌ی پایانی از داستان بازی Spider-Man: Miles Morales شهردار سابق یعنی نورمن آزبورن علیرغم هشدارهای دکتر کرت کانرز، خواستار این موضوع شد تا پسرش هری که از بیماری لاعلاج رنج می‌برد، از حالت سکون خارج شود. در صحنه‌ای دیگر مایلز جایزه‌ای که او به همراه فین برنده شده بود را به یاد او در بالای کلیسای ترینیتی گذاشت.

منبع : flopsy – WikiPedia

سوالات متداول

......

.

.....
آیا دانلود از گیم کیو نیم بها هست؟
چرا دانلود برای من نیم بها محاسبه نمی شود؟

مطالب مشابه

......

.

.....

ارسال دیدگاه

......

.

.....

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمی شود.

قبل از ارسال دیدگاه بخش  سوالات متداول را مطالعه کنید..

قبل از ارسال دیدگاه تمام بخش های پست را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

......

.

.....

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.