ّ

داستان بازی Far Cry 5

داستان بازی Far Cry 5

فار کرای 5 یک بازی ویدئویی جهان باز در سبک اکشن-ماجراجویی و تیراندازی اول شخص است که توسط یوبی‌سافت مونترآل ساخته شده و به وسیلهٔ یوبی‌سافت در ۲۷ مارس ۲۰۱۸ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن 5 و اکس‌باکس وان منتشر شد. این یازدهمین نسخه و پنجمین عنوان اصلی در مجموعه بازی‌های فار کرای محسوب می‌شود. فار کرای 5 در طی نمایشگاه رسانه و تجارت E3 سال 2017 به‌طور رسمی از سوی یوبی‌سافت رونمایی و روند بازی آن به نمایش گذاشته شد. این بازی دارای حالت یک‌نفره و چندنفره است و در رتبه بندی پر فروش‌ترین بازی‌های بریتانیا توانست در طی هفته‌های متوالی مقام اول را به دست آورد.

روایت داستان

داستان بازی Far Cry 5 در شهرستان هوپ کانتی در ایالت متحده اتفاق می‌افتد، جایی که یک فرقه شبه مذهبی و افراطی به نام دروازه عدن (Eden’s Gate) بر این منطقه تسلط پیدا کرده‌اند. جوزف سید، رهبر این فرقه تصمیم دارد مردم منطقه را به هر نحوی که شده به سمت باورهای فرقه‌ی خود هدایت کند حتی اگر مجبور به تهدید یا زور شود. به دنبال آپلود چند ویدیو توسط سه بلاگر در جهت افشای فعالیت‌های دروازه عدن، سرویش مارشالس ایالت متحده برای حفظ هوپ کانتی اقدام به ارسال نیرو برای بازداشت جوزف سید می‌کند. مارشال برک همراه با کلانتر وایت‌هورس، جونیور دپیتی، پرات و هادسون با یک دستگاه هلیکوپتر برای دستگیری جوزف اعزام می‌شوند. مدت کوتاهی بعد از دستگیری و آوردن او به داخل هلیکوپتر، پیروان جوزف به سمت هلیکوپتر رفته و خود را آویزان آن می‌کنند. با به هم خوردن تعادل، هلیکوپتر سقوط می‌کند و افراد فرقه به سرعت برای نجات جوزف سید اقدام می‌کنند. آن‌ها کلانتر، هادسون و پرات را نیز می‌ربایند و جونیور دپیتی و برک جدا از یکدیگر موفق به فرار می‌شوند.

کمی بعد دپیتی بعد از فرار، برک را پیدا می‌کند که در خانه‌ای سیار در نزدیکی محل پنهان شده بود. افراد فرقه که در تعقیب آن‌ها بودند دقایقی بعد جایگاه آن‌ها را پیدا می‌کنند و بعد از وقوع یک تیراندازی برک و دپیتی دوباره فرار می‌کنند. در هنگام فرار حادثه‌ای رخ می‌دهد و آن دو به رودخانه می‌افتند، و در نتیجه این حادثه برک توسط فرقه اسیر می‌شود اما دپیتی توسط داچ نجات پیدا می‌کند. در ادامه داستان بازی Far Cry 5 بازیکن در نقش جونیور دپیتی تصمیم می‌گیرد تا شهر را دوباره احیا کند و آن را از چنگ فرقه متعصب و نظامی Eden’s Gate نجات دهد. در این راه گروهی از افراد هوپ کانتی از جمله: جروم جفریز، نیک رای و ماری می که هر کدام کینه‌هایی شخصی از فرقه داشتند با دپیتی همراه می‌شوند. این گروه در بازی با عنوان گروه مقاومت شناخته می‌شوند.

درو هولمز، نویسنده این نسخه در مورد داستان بازی Far Cry 5 در مصاحبه با گیم اسپات گفته است: «این داستان قرار است روایتگر زندگی کسی باشد که به عنوان یک پیشه‌ور و هنرمند بزرگ شده و اکنون می‌خواهد از مرگ انسانیت و همچنین جنگ و خونریزی جلوگیری کند، در مقابل دشمنانی شرور که واقعا هم ترسناک هستند.»

پایان بازی

پایان جایگزین (مخفی): در مقدمه بازی زمانی که بازیکن برای دستگیری جوزف سید می‌رود، اگر برای ۵ دقیقه دکمه مربوط به دستگیر کردن را نزند، کلانتر وایت‌هورس ماموریت را رها خواهد کرد. با این اقدام، مارشال برک همه را تهدید به بازداشت می‌کند اما وایت‌هورس به او می‌گوید که انجام این ماموریت خودکشی خواهد بود.

در طی داستان بازی Far Cry 5، شکست دادن رهبر فرقه کار آسانی نیست و برای این کار ابتدا لازم است سه عضو خانواده یعنی: جیکوب سید، جان سید و فیث سید شکست داده شوند. بعد از شکست دادن همه‌ی آن‌ها شما به محوطه اصلی فرقه خواهید رفت و هنگام رویارویی با جوزف سید دو انتخاب خواهید داشت:

مقاومت کردن: بعد از انتخاب مقاومت، جوزف سید به وسیله Bliss کنترل تمام افراد دپیتی را به دست می‌گیرد و آن‌ها را علیه دپیتی به مبارزه وادار می‌کند. بعد از شکست دادن جوزف و لحظاتی بعد از دستگیری او یک انفجار اتمی عظیم در هوپ کانتی اتفاق می‌افتد. دپیتی، کلانتر وایت‌هورس، هادسون، پرات همراه با جوزف سوار یک خودرو می‌شوند تا خود را به پناهگاه داچ برسانند. بعد از مدتی رانندگی که با توجه به شرایط انفجار به سختی صورت می‌گرفت در نهایت یک درخت روی ماشین سقوط می‌کند که موجب مرگ وایت‌هورس، هادسون و پرات می‌شود. دپیتی در حالتی نیمه هوش خود را روی تخت پناهگاه داچ پیدا می‌کند که دستش به تخت دستبند زده شده بود. جسد داچ روی زمین آشکار بود و جوزف طی مکالمه‌ای رو در رو با دپیتی او را به عنوان عضو خانواده خطاب می‌کند.

رها کردن: اگر شما ترک کردن را برگزینید، جوزف اجازه می‌دهد که کلانتر وایت‌هورس، جونیور دپیتی، هادسون و پرات با یک ماشین از محل فرار کنند. هادسون مخالف این کار بود و مدام سوال می‌پرسید که چرا باید این کار را انجام دهند در حالی که وایت‌هورس فریاد می‌زد که سوار ماشین لعنتی شود. پس از دور شدن از محل وایت‌هورس داخل ماشین به هادسون توضیح می‌دهد که آن‌ها می‌روند تا با گارد ملی برای نجات هوپ کانتی باز گردند. سپس رادیو را روشن می‌کند و آهنگی پخش می‌شود که جیکوب آن را هنگامی می‌خواند که اسیرانش یکدیگر را می‌کشتند. صفحه قرمز می‌شود و وایت‌هورس رو به دپیتی می‌گوید چی شده؟

منبع : flopsy – WikiPedia

سوالات متداول

......

.

.....
آیا دانلود از گیم کیو نیم بها هست؟
چرا دانلود برای من نیم بها محاسبه نمی شود؟

مطالب مشابه

......

.

.....

ارسال دیدگاه

......

.

.....

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمی شود.

قبل از ارسال دیدگاه بخش  سوالات متداول را مطالعه کنید..

قبل از ارسال دیدگاه تمام بخش های پست را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

......

.

.....

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.