ّ

دانلود نرم افزار DirectX

دانلود نرم افزار DirectX

دایرکت ایکس نرم افزاری که به منظور سهولت در اجرای فعالیت های گرافیکی کامپیوتر‌ نظیر بازی های ویدئویی، فایل های ویدئویی و… توسط شرکت مایکروسافت توسعه و منتشر شده است. با دانلود نرم افزار DirectX همراه گیم کیو باشید.

نرم افزار دایرکت ایکس در واقع مجموعه‌ای از نرم افزارهای کوچک‌تر است که در کنار یکدیگر، وظیفه پردازش تصاویر مختلف را به خصوص برای بازی‌های ویدیویی، بر عهده دارند. این نرم افزارهای کوچک که به نوعی API یا همان Application Programming Interface نامیده می‌شوند، هر کدام وظیفه جداگانه‌ای داشته و اسم آن‌ها با کلمه Direct شروع می‌شود. از جمله این نرم افزارها می‌توان به Direct3D، DirectDraw، DirectMusic و … اشاره کرد که مجموعه همگی در کنار هم برای ساده‌تر بیان کردن، Direct X نامیده می‌شود. این عبارت X در واقع به تمامی زیرشاخه‌های نرم افزاری اشاره می‌کند و نکته جالب این است که شرکت مایکروسافت در نام‌گذاری کنسول خودش یعنی Xbox نیز، از همین اسم الهام گرفته است زیرا فناوری و تکنولوژی ساخت Xbox بر مبنای همین Direct X است.

در طول سال‌های متوالی، نسخه‌های مختلفی از نرم افزار دایرکت ایکس منتشر شده است که هر کدام بسته به میزان پیشرفته بودن سخت افزار، بهبودهایی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است. دایرکت ایکس از شماره 9 مسیر خود را در سال 2005 برای ویندوزهای 98، Me و XP آغاز کرد و اکنون به شماره 12 رسیده است. هر کدام از نسخه‌های جدیدتر، ویژگی‌های قبلی را در دل خود جای داده‌اند و قابلیت‌های جدیدی را نیز برای سخت‌ افزارها باز خواهند کرد. نرم افزار دایرکت ایکس 12 علاوه بر اینکه تمامی ویژگی‌های نسخه قبلی را پشتیبانی می‌کند، قابلیت‌های مدرن و جدیدی مانند Ray Tracing را نیز به آن اضافه کرده است. شرکت مایکروسافت در سال 2020 نسخه Ultimate را برای شماره دوازدهم نرم افزار منتشر کرد که ورژن 1.1 قابلیت Ray Tracing و بهبود برخی عملکردها را در اختیار کنسول‌های نسل نهم Xbox و همچنین کاربران ویندوز قرار داد.

راهنمای نصب
  • فایل Setup.exe را اجرا کنید.
  • سپس مراحل نصب را طی کنید.

برچسب ها :

سوالات متداول

......

.

.....
آیا دانلود از گیم کیو نیم بها هست؟
چرا دانلود برای من نیم بها محاسبه نمی شود؟

مطالب مشابه

......

.

.....

ارسال دیدگاه

......

.

.....

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمی شود.

قبل از ارسال دیدگاه بخش  سوالات متداول را مطالعه کنید..

قبل از ارسال دیدگاه تمام بخش های پست را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

......

.

.....

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.