ّ

داستان بازی Days Gone

داستان بازی Days Gone

Days Gone یک بازی ویدئویی جهان باز در سبک اکشن ماجراجویی و ترس و بقا است که توسط اِس‌آی‌ای بند استودیو ساخته شده، و بوسیلهٔ سونی اینتراکتیو انترتینمنت در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۹، به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این اولین مالکیت فکری استودیو اِس‌آی‌ای بند از زمان بازی سایفون فیلتر در سال ۱۹۹۹ به‌شمار می‌رود. داستان بازی دو سال پس از یک بیماری همه‌گیر جهانی مخرب اتفاق می‌افتد و بازیکن کنترل شخصیت دیکن اِس‌تی. جان (با صداپیشگی ساموئل ویتور) یک شکارچی جایزه‌بگیر را بر عهده دارد که با کشمکش بی‌رحمانه برای بقا مواجه شده‌است و به دنبال علتی برای زندگی می‌گردد.

روایت داستان

داستان بازی Days Gone پیرامون شیوع فراگیر یک ویروس در سطح جهان است، ویروسی که کره زمین را به سمت نابودی کشانده است. میلیون‌ها انسان به موجوداتی وحشی و آدم‌خوار به نام فریکرها (Freakers) تبدیل شده‌اند و بازماندگان بشریت شهرها را رها کرده و به دنبال سرپناهی امن به صحراها رفته‌اند.

وقتی ویروس بخش بزرگی از انسانیت را مبتلا به آلودگی کرد، دیکن به همراه همسرش سارا و دوستش بوزر برای حفظ امنیت خود سعی به فرار کردند. با این حال، سارا در مقطعی به شدت زخمی شد و دیکن مجبور شد تا او را به هلیکوپتر سازمان ملی پاسخگویی فوری (NERO) برساند. اما از آنجایی که این هلیکوپتر فضای کافی برای حمل سه نفر را نداشت، دیکن تصمیم گرفت تا از سارا جدا شود و به او قول داد که بعدا به او بپیوندد.

دیکن اس‌تی. جان در میان دیگر بازماندگان حادثه‌ی شیوع ویروس، یکی از اعضای باشگاه موتورسواری مانگرل است. او معمولا به راندن در زمین‌های بایر شمال غربی پسیفیک مشغول است و هیچ وقت به مدت طولانی در یک محل ساکن نمی‌ماند. دیکن اغلب به عنوان یک شکارچی جایزه‌بگیر یا مزدور فعالیت می‌کند و در قبال این کار ملزومات و موارد مورد نیاز خود را تامین می‌کند. او در مقطعی پی می‌برد که برای سرش جایزه‌ای در نظر گرفته شده و به همین سبب دشمنان بیشتری پیدا کرده است. دیکن و دوستش بوزر تصمیم می‌گیرند به سمت شمال فرار کنند، اما برنامه‌های آن‌ها با مجروح شدن بوزر و همچنین خراب شدن موتور دیکن متوقف می‌شود.

داستان بازی Days Gone به دو سال بعد می‌رود. تمدن سقوط کرده است و جمعیت انبوهی دچار آلودگی شده‌اند. فریکرها در سرزمین‌ها پرسه می‌زنند و تهدیدی برای جان انسان‌های بازمانده هستند. دیکن و بوزر حالا در اورگن به عنوان جایزه‌بگیر فعالیت می‌کنند. دیکن پس از مشاهده کمپ پناهنده NERO که به دلیل هجوم فریکرها تخلیه شده بود به این باور رسیده بود که همسرش سارا مرده است. دیکن و بوزر تصمیم داشتند برای یافتن فرصت‌های بهتر به شمال بروند، اما یکی از دستان بوزر توسط باندی از ریپرها به شدت دچار سوختگی شده بود و این اتفاق که باعث تاخیر در سفر آن‌ها شد.

دیکن همچنین پی برده بود که ریپرها به دلایل نامعلومی برای سر بوزر هم جایزه‌ای تعیین کرده‌اند. علاوه بر این دیکن چند مرتبه هلیکوپترهای وابسته به NERO را دیده بود که این فکر را به او القا می‌کرد که شاید سارا هنوز زنده باشد. دیکن موفق شد یکی از این هلیکوپترها را دنبال کند و با یکی از پژوهشگران NERO به نام اوبرایان دیدار کند. اوبرایان همان مردی بود که سارا را برده بود. او اشاره کرد که هلیکوپترش به سمت کمپ دیگری منحرف شده است و اظهار کرد که سارا ممکن است هنوز زنده باشد.

با این حال سلامتی بوزر وخیم‌تر می‌شد و این موضوع دیکن را مجبور کرد تا او را برای درمان به کمپ لاست لیک ببرد. متاسفانه دست بوزر آلوده به ویروس شده بود و دکتر مجبور به قطع کردن دست او شد. مدتی بعد اوبرایان طی تماسی با دیکن از او برای تحقیقات NERO درخواست کمک کرد و در قبال آن پیشنهاد کمک در یافتن سارا را داد. با این حال دیکن همچنان به زنده بودن سارا ناامید بود، چرا که حتی در صورت زنده ماندن او کمپ محل اقامت او مورد تجاوز قرار گرفته بود و معلوم نبود چه بلایی سرش آمده است.

در حالی که کمپ لاست لیک به رهبری آیرن مایک یک پیمان عدم تجاوز را ریپرها بسته بود، اما دستیار مایک یعنی اسکیزو به ریپرها و این پیمان اعتماد نداشت تصمیم گرفت تا معامله‌ای جداگانه با ریپرها را انجام دهد. او دیکن را تحویل ریپرها داد و این موضوع مشخص شد که رهبر این باند فردی به نام جسی است، کسی که از دوران قبل از شیوع آلودگی با دیکن و بوزر دشمنی داشته است. دیکن از اسارت آن‌ها فرار کرد و همراه با بوزر اقدام به تخریب سدی در بالا کمپ آن‌ها کرد و جسی نیز کشته شد. اسکیزو نیز به خاطر خیانت از لاست لیک تبعید شد.

در ادامه داستان بازی Days Gone دیکن به یاد آورد که سارا برای یک آزمایشگاه دولتی کار می‌کرده است و مجوز امنیتی فدرال را داشته است، این به آن معنی بود که او در هنگام تخلیه کمپ اولویت داشته است. اوبرایان نیز تائید کرد که سارا به یک پاسگاه نظامی در کریتر لیک منتقل شده است اما این ناحیه تحت کنترل شبه-نظامیان شهرستان دیشوتس است. اوبرایان همچنین به دیکن هشدار داد که طبق تحقیقات NERO فریکرها در حال تکامل یافتن هستند و با گذشت زمان وضعیت دشوارتر خواهد شد.

دیکن به بهانه‌ی پیوستن به شبه-نظامیان با رهبر آن‌ها یعنی کلنل گرت دیدار کرد. دیکن در دژ اصلی شبه نظامیان موفق به یافتن سارا شد، کسی که حالا به منظور ساخت یک سلاح بیو زیستی با این گروه شبه نظامی کار می‌کرد. این سلاح قرار بود یک بار برای همیشه فریکرها را از بین ببرد و سارا تا پیش از تکمیل آن قادر به ترک آنجا نبود. به این ترتیب دیکن برای کمک به همسرش در این گروه شبه نظامی باقی ماند. آن دو برای یافتن یک ابزار سنجش توالی DNA به آزمایشگاه کلووردیل رفتند، جایی که سارا پیش از شیوع آلودگی در آن جا مشغول به کار بود. با این حال سارا وقتی به این آزمایشگاه ورود پیدا کرد، متوجه شد که کلووردیل از پژوهش‌های او در جهت توسعه ویروس فریکر استفاده کرده است.

سارا در هنگام بازگشت به آزمایشگاه خودش افشا کرد که او در واقع روی یک سلاح به منظور کشتن فریکرها کار نمی‌کند بلکه به طور مخفیانه روی علاجی کار می‌کند تا افراد آلوده شده را نجات دهد. دیکن پیشنهاد داد که آن‌ها گروه شبه نظامی را ترک کنند و در آزمایشگاه کلووردیل توسعه دارو را تکمیل کنند، اما بدگمانی‌های کلنل گرت باعث شد تا سارا تحت بازداشت محافظتی قرار گیرد. دیکن سعی کرد تا سارا را بیرون آورد اما نقشه‌ی او توسط اسکیزو خنثی شد. اسکیزو در مورد گذشته‌ی مجرمانه دیکن به دروغ اطلاعاتی را در اختیار کلنل گرت گذاشته بود.

دیکن دستگیر شد اما توسط یک مامور دلسوز رهایی پیدا کرد. او به لاست لید بازگشت و در آنجا موفق شد یک هجوم از سمت شبه نظامیان را دفع کند اما با این حال آیرون مایک به شدت مجروح شد. دیکن به لاست لیک هشدار داد که شبه نظامیان با افراد بیشتری باز خواهند گشت، و تصمیم گرفت به وسیله‌ی یک کامیون حامل بمب، ضربه‌ای پیشگیرانه را به مرکز فرماندهی آن‌ها بزند. دیکن موفق به کشتن اسکیزو و کلنل گرت شد و با از بین رفتن تهدید شبه نظامیان سارا نیز آزاد شد.

در پایان داستان بازی Days Gone دیکن به رهبر جدید لاست لیک تبدیل شد. او به همراه سارا، بوزر و سایر دوستانش در آنجا به زندگی خود ادامه داد. مدتی بعد دیکن تماس دیگری از اوبرایان دریافت کرد که افشا می‌کرد NERO از اثرات جهش‌زای ویروس اطلاع دارد و خود اوبرایان نیز با سویه‌ای از ویروس آلوده شده که او را به یک فریکر هوشمند تبدیل کرده است. او به دیکن هشدار داد که NERO به زودی به سراغش می‌آید و هیچ چیز نمی‌تواند مانع آن‌ها شود.

منبع : flopsy – wikipedia – IGN

سوالات متداول

......

.

.....
آیا دانلود از گیم کیو نیم بها هست؟
چرا دانلود برای من نیم بها محاسبه نمی شود؟

مطالب مشابه

......

.

.....

ارسال دیدگاه

......

.

.....

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمی شود.

قبل از ارسال دیدگاه بخش  سوالات متداول را مطالعه کنید..

قبل از ارسال دیدگاه تمام بخش های پست را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

......

.

.....

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.