ّ

داستان مجموعه بازی Crysis

داستان مجموعه بازی Crysis

Crysis (کراسیس) یک سری بازی ویدیویی تیرانداز شخص اول است که توسط توسعه دهنده آلمانی Crytek ساخته شده و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این سریال حول محور گروهی از شخصیت های نظامی با “لباس های نانوسیم” ، از نظر تکنولوژیکی از زره های پیشرفته استفاده می کند که به آنها اجازه می دهد قدرت بدنی ، سرعت ، دفاع و توانایی های بیشتری را تقویت کنند. شخصیت های اصلی در برابر سربازان خصمان کره شمالی ، مزدوران بسیار مسلح و مسابقه ای از بیگانگان پیشرفته فناوری موسوم به Ceph روبرو می شوند که به دلایل نامشخصی میلیون ها سال پیش به زمین رسیدند و اخیراً بیدار شده اند.

نسخه های مجموعه بازی Crysis

  • Crysis 1 | کراسیس 1 – 2007
  • Crysis Warhead | کراسیس کلاهک – 2008
  • Crysis 2 | کراسیس 2 – 2011
  • Crysis 3 | کراسیس 3 – 2013


روایت داستان

داستان بازی Crysis 1

Crysis 1

Crysis 1 از 7 آگوست سال 2020 آغاز می شود وقتی که نیروهای کره شمالی به سرپرستی ژنرال ری-چان کیونگ کنترل جزایر لینگشان را به دست می گیرند. تیمی از باستان شناسان غیرنظامی آمریکایی ، به سرپرستی دکتر روزنتال ، یک تماس پریشانی را ارسال می کنند که نشان می دهد آنها چیزی را کشف کرده اند که می تواند جهان را تغییر دهد. یک هفته بعد ، تیم Raptor Delta Force با هدف اصلی تخلیه آنها و تأمین هرگونه اطلاعات ارزشمندی که در اختیار دارد ، به جزایر اعزام می شوند. این تیم از Nomad ، Psycho ، آزتک ، جستر و رهبر تیم Prophet تشکیل شده است. آنها با نانوسیت های پیشرفته فنی مجهز هستند ، که به آنها کمک می کند در برابر آتش و انفجار محافظت کنند ، همچنین به آنها قدرت و توانایی های فوق العاده انسانی می دهد. هنگامی که آنها یک پرش از ارتفاعات را روی یکی از جزایر انجام می دهند ، یک موجود پرواز ناشناخته با شکست Nomad از انجام پرشجلوگیری می کند و تیم از هم جدا می شوند. این کار باعث غیرفعال شدن Nomad میشود و چتر نجات او را از بین می برد ، اما او نجات می یابد زیرا روی آب فرو می رود و لباس او تأثیر فرود را می گیرد. Prophet پس از اینکه راه خود را به سمت ساحل کشاند ، قادر به تنظیم مجدد لباس نامزد از راه دور است و عملکرد طبیعی آن را بازیابی می کند.

هنگامی که تیم Raptor پس از پرش دوباره جمع می شود ، آزتک توسط یک فرد ناشناس کشته می شود. وقتی تیم او را پیدا کرد ، متوجه می شوند که هر چه او را کشته باشد نیز یک گروه نزدیک از سربازان KPA را کشته و از هم پاشیده است. اعضای باقیمانده تیم Raptor Team ماموریت خود را انجام می دهند. در طول راه ، قایق گروگان ها را که در تپه ای در نزدیکی ساحل جزیره یخ زده بود کشف کردند. آنها همچنین اولین نگاه خود را به بیگانگان حمله کرده اند که وقتی یک ماشین بیگانه پرواز می کند روی آنها حمله می کند و جستر را به سمت خود می کشد ، پس از مدت کوتاهی او را به قتل می رساند. اولین گروگان که تیم نجات می دهد ، نماینده CIA است که برای نظارت بر کار دکتر روزنتال فرستاده شده است. در جنگل ، Nomad در جریان نبرد KPA با ماشین بیگانه در مجاورت ، گروگان دیگری به نام Badowski مرده را با یخهای در یخ در پشت خود می یابد. بعد از اینکه Nomad با Prophet گروه بندی می کند ، Prophet به طور ناگهانی توسط یک دستگاه دیگر پرواز پرواز می شود که با درک او با او پرواز می کند. اندکی پس از آن ، Nomad با سرگرد کلارنس استریکلند از ارتش آمریكا از طریق رادیو ارتباط برقرار می كند و از او خواسته می شود كه مأموریت را برای سقط مأموریت انجام دهد زیرا بیشتر تیم وی كشته یا مفقود شده است. Nomad امتناع می ورزد و می گوید هنوز می تواند مأموریت را تکمیل کند.

Nomad راهی مجتمع تحقیقاتی دکتر Rosenthal می شود ، جایی که او یک اثر فسیل شده نادر پیدا کرده است که بشریت را تا دو میلیون سال پیش می برد. مصنوعی که بخشی از آن حفر شده است ، شبیه یکی از ماشینهای پرواز است که به تیم حمله کرده است. روزنتال همچنین به کشفیات دیگری از آثار باستانی مشابه در افغانستان و سیبری اشاره می کند و نشان می دهد که بیگانگان حضور جهانی دارند و فقط در جزیره محدود نمی شوند. در حالی که روزنتال در حال اسکن بر روی مصنوعی است ، یک پالس انرژی قدرتمند را منتشر می کند که او را جامد می کند. Nanosuit نامزد قادر است دمای داخلی خود را حفظ کرده و جان خود را نجات دهد. پس از حذف یک تیم نیروهای ویژه KPA مجهز به Nanosuit در نزدیکی محل فرود ، Nomad با یک VTOL تسلیم شد. وی در این باره به مافوق خود اطلاع می دهد ، زیرا ارتش آمریكا امیدوار بود كه مانع دستیابی کره ای ها از فن آوری نانوسیت شود.

ارتش آمریكا سپس یك حمله كامل به این جزیره را آغاز می كند ، به سرپرستی سرگرد استریكلند. در حالی که نیروهای ایالات متحده به محل اصلی حفاری ادامه می دهند ، کوه مرکزی در این جزیره شروع به تجزیه می کند و یک ساختار بیگانه عظیم را در داخل آشکار می کند که تقریباً به اندازه خود کوه است. Nomad وارد پایگاه حفاری در پایگاه کوهستان می شود ، اما توسط مردان کیونگ اسیر می شود. کیونگ نانوسیت Nomad را غیرفعال می کند ، و ساعت های عشایری ناتوان است ، زیرا کیونگ یکی از گروگان ها را در سر شلیک می کند و سپس بارهای انفجاری را برای باز کردن ساختمان منفجر می کند. یک پالس انرژی از ساختار بیرون می آید و مردان کیونگ را می کشد. پالس همچنین Nanosuit نامزد را دوباره فعال می کند. کیونگ نیز با پوشیدن نانوسیت ، به Nomad حمله می کند ، اما Nomad قادر است او را بکشد. با ادامه کوه در حال فروپاشی ، یک VTOL آخرین گروگان ، دختر دکتر روزنتال ، هلنا را تخلیه می کند ، اما قادر به نجات Nomad نیست.

Nomad گرفتار می شود و تصمیم می گیرد وارد ساختار بیگانه شود. به زودی به یک محیط گرانش صفر تبدیل می شود. Nomad از هیدروسیلرهای خود برای مانور و مواجهه با بیگانگان خصمانه و هوشمند استفاده می کند. او همچنین یک نیروی تهاجم احتمالی متشکل از بسیاری از ماشین های بیگانه را می بیند. نامزد موفق به فرار می شود ، اما ساختار انرژی گسترده ای را ایجاد می کند که همه چیز را در داخل ساختار آن تا دمای -200 درجه سانتیگراد (-129 درجه سانتیگراد) منجمد می کند. یک بار در خارج از خانه ، قبل از پیدا کردن Prophet ، Nomad مورد حمله دستگاههای مختلف بیگانه قرار می گیرد. Prophet توانست با استفاده از فناوری بیگانگان ، شتاب دهنده مولکولی (MOAC) ، سلاحی را مهندسی کند. نقص عملکرد نانوسیت Prophet ، که وی را ملزم به متوقف کردن و شارژ مجدد با استفاده از منابع گرما ، از جمله سوختن وسایل نقلیه نظامی می کند. این دو کره یخ را ترک کرده و هلنا را که VTOL سقوط کرده است نجات می دهند. Prophet به همراه هلنا در VTOL دیگری قرار می گیرند. در نقطه تخلیه ایالات متحده ، یکی از آخرین VTOL ها نامزد را از یک اکسسوزبی بیگانه چهارجانبه غیرقابل توقف نجات می دهد. درست همانطور که در معرض تخریب VTOL است ، سرگرد استریکلند با شلیک به آن با استفاده از مسلسل مسلح توجه خود را جلب می کند و اگزوزوئیت به جای آن Strickland را می کشد. با ترک جزیره ، خلبان کشته می شود و موتورها آسیب می بینند. VTOL ، Nomad فلج شده را به سمت گروه حمل کننده اعتصاب قانون اساسی USS (CVN-80) به عقب رانده می کند ، در حالی که در این راه با بیگانگان می جنگد.

یک بار آنجا ، او دوباره با Psycho ملاقات می کند و سپس توسط دریاسالار ریچارد موریسون توضیح داده می شود که حمله هسته ای علیه کره یخ سفارش داده شده است. هلنا به او هشدار می دهد که بیگانگان ممکن است انرژی را جذب کنند ، اما دریاسالار او را نادیده می گیرد. Prophet یک دستورالعمل VTOL را به دستورات به جزیره میفرستد. با وجود عزیمت Prophet ، موشک هسته ای در کره یخ پرتاب می شود. این انفجار باعث می شود کره یخ گسترش یابد و یک ضد حمله گسترده بیگانه را برانگیزد.

به Nomad دستور داده شده است تا یکی از راکتورهای هسته ای آسیب دیده حامل را تعمیر کند. Nanosuit در برابر سطح بالای تشعشعات مقاوم است ، اگرچه قرار گرفتن در معرض طولانی مدت کشنده است. در حالی که Nomad در اتاق راکتور قرار دارد ، هلنا یک سیگنال آزمایشی را از طریق کت و شلوار Nomad می فرستد که باعث می شود چندین ماشین بیگانه قدرت و بار اضافی زیادی را جذب کنند و آنها را از بین ببرد. با بازگشت Nomad به عرشه پرواز هواپیما ، دریاسالار موریسون کشته می شود و Nomad نمونه اولیه TAC-Cannon را می گیرد. در عرشه پرواز ، Nomad با یک لباس بیگانه شبیه به کسی که استریکلند را کشت ، می جنگد. سپس یک کشتی جنگی عظیم بیگانه از دریا بیرون می آید ، و هلنا با ارسال سیگنال از طریق نانوسیت Nomad می تواند سپرهای خود را غیرفعال کند. Nomad سپس از TAC-Cannon برای نابود کردن کشتی جنگی بیگانه ، که به ناو سقوط می کند ، استفاده می کند و شروع به فرو رفتن آن می کند. Nomad در سراسر عرشه پرواز اجرا می شود و از ناو پرش به VTOL انتظار منتقل می شود ، که توسط روانگردان خلبان می شود. هنگام پرواز آنها ، هلنا با میدان انرژی ایجاد شده توسط ناو جنگی نابود شده بیگانه ، تقریباً از هواپیما خارج می شود. کشتی قانون اساسی را زیر سطح خود می کشد و تبخیر می کند و گرداب بزرگی ایجاد می کند که کل ناوگان حامل را درگیر و نابود می کند. سپس Psycho دریافت می کند که گروه اعتصابی حمل کننده دیگری در مسیر جزیره وجود دارد و پیشنهاد ملاقات با آنها را می دهد. اعتراض عشایر با بیان اینکه از آنجایی که آنها اکنون می دانند چگونه بیگانگان را شکست دهند ، باید به نبرد خود ادامه دهند. انتقال از Prophet ، که در داخل میدان انرژی در جزیره است ، دریافت می شود. سپس VTOL در حال چرخش و بازگشت به جزیره است.



داستان بازی Crysis Warhead

Crysis Warhead

در سال 2020 ، یک فضاپیمای بیگانه باستان در جزایر Lingshan به اشغال کره شمالی در شرق فیلیپین کشف می شود. مایکل (Psycho) سایکس ، بریتانیایی SAS ، عضو تیم Raptor است ، تیمی که بیشتر ایالات متحده است. ، یك گروه از سربازان بیشتر آمریكایی مجهز به فناوری نانو پیشرفته است. پس از حمله به یک بندر تحت کنترل کره شمالی ، سایکس با تیمش جدا شد. او شاهد یک کشتی جنگی کره شمالی است که توسط هواپیماهای جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده بمباران می شود. او از ساحل خارج می شود و به کاروان وسیله نقلیه دریایی می رود که در جنگل می گذرد و از آنجا که توسط سربازان کره شمالی مورد حمله قرار می گیرد از آن دفاع می کند. کاروان از بین می رود و تفنگداران دریایی شب می جنگند. حمل و نقل VTOL که سعی در تخلیه کاروان های تخریب شده دریایی دارد ، مورد اصابت موشک و سرزمین های سقوط قرار گرفته است. Psycho از خواب بیدار می شود و می خواهد موقعیت بهتری برای بازماندگان دریایی پیدا کند ، اما با انفجار EMP از یک کانتینر که توسط یک هلیکوپتر کره شمالی برداشته می شود حمله می شود. بعداً به Psycho مأموریت داده شده است كه یك كشتی دیگر كره شمالی را كه به اعتقاد JSOC دارای كلاهك هسته ای است ، دنبال كند. با پیشرفت این مأموریت ، Psycho با دوست خلبان جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده ، شان اونیل که در ابتدا قصد داشت نقطه Nomad را در تیم Raptor Team داشته باشد ، دوباره به هم پیوسته است. وی پس از عدم موفقیت در آزمون ارزیابی Nomad جایگزین وی شد. Psycho ، بر خلاف میل فرمانده امرسون ، پس از شلیک جت F-35 خود به اونیل کمک می کند و او را برای فرار به یک VTOL می برد.

Psycho از طریق جنگل و خطوط ساحلی با ارتش کره شمالی مبارزه می کند تا Container را ردیابی کرده و مانع از گرفتن آنها شود. پس از رسیدن به یک زیردریایی باری ، او می بیند چه چیزی در داخل است. این کانتینر به جای کلاهک هسته ای ، یک ماشین جنگی بیگانه را در اختیار دارد که با یک انفجارPsycho ، EMP را می کوبد. بعد از اینکه دوباره بیدار شد ، او توسط کره شمالی اسیر و شکنجه می شود. در هنگام غرق شدن زیر دریایی ، در حالی که حمله بیگانگان مکانیکی به Exosuits حمله می کند ، جزیره به طور ناگهانی فلاش زده می شود. روانک سرهنگ لی کیم سان را از طریق آب و دره های یخ زده دنبال می کند و سرانجام با تیم نانویی دیگر در جزیره یعنی Eagle Team ملاقات می کند. تیم Psycho و عقاب تیم به دنبال تعقیب و گریز با حضور در معرض دیدنی شدید هستند. تیم Eagle از یک ماین جدا شده از Psycho است ، در حالی که Psycho به جستجوی کانتینر ادامه می دهد. پس از رسیدن به ایستگاه قطار زیرزمینی ، به Psycho دستور داده شده است که قطار را در آن بکشید. در حال ظهور بالای زمین ، روان و روان با هر دو سرباز کره شمالی و بیگانگان در تلاش برای بازپس گیری Container ، در حالی که اونیل به او کمک می کند.

در صورت نیاز به Psycho ، Psycho به نابود كردن Container دستور داده شده است ، و در صورت نیاز به انجام این كار ، قطار در یك پل متصل به مواد منفجره متوقف شده است. قبل از استخراج کانتینر توسط نیروهای دوست ، کلنل لی وارد می شود و از یک اسیر آمریکایی دریایی اسیر شده به عنوان گروگان برای طعمه روانی در قطار استفاده می کند ، و Psycho در ضمن نجات او ، منفجر کننده را از دست می دهد. تفنگداران دریایی از Psycho خواستند که او را رها کند تا Psycho بتواند منفجر را بازیابی کرده و Container را نابود کند. قبل از انفجار مواد منفجره ، سرهنگ لی موفق به فرار با کانتینر شد. اگرچه Psycho پاییز از سقوط جان سالم به در می برد ، اما تفنگدار دریایی که پوشیده از لباس زره پوش زره پوش نبود ، ندارد. او عصبانیت خود را بر روی یک سرباز زخمی شده نانوسایت کره شمالی که او را با او از زمین بیرون کشید ، بیرون می کشد و او را در رودخانه غرق می کند. Psycho که از غم و اندوه به دلیل نجات جان دریایی نگران نیست ، Psycho دچار یک شکست عاطفی می شود ، اما برای به پایان رساندن رسالت خود مجدداً آرامش خود را به دست می آورد.

Psycho حمله هوایی به فرودگاه هوایی کره شمالی که در آن کانتینر منتظر است از این جزیره برداشته شود ، با بیرون کشیدن نیروهای زمینی بیشمار و تانک های کره شمالی. اونیل در VTOL باز می گردد ، و با هدایت او به هواپیمای باری سقوط شده نیروی هوایی ایالات متحده ، که در حال انتقال یک سلاح آزمایشی قدرتمند ، PAX (پلاسما باتری پلاسما) بود ، از Psycho در از بین بردن یک واکر Exosuit استفاده کرده و به او امکان جنگیدن را می دهد. از موج اولیه مهاجمین خارج شوید. همانطور که این دو در حال شروع به استخراج ظرف هستند ، سرهنگ لی دوباره ظاهر شد تا ظرف را بازپس گیرد و اویل را در محل اسلحه نگه داشت. لی سعی می کند اویل را شلیک کند ، اما اونیل توسط یک Psycho پوشیده محافظت می شود ، که او را به عنوان مبارزه با لی شروع می کند زیرا اویل کنترل VTOL را به دست می آورد و Container را به دست می گیرد. Psycho و لی شروع به درگیری در داخل VTOL می کنند ، و Psycho دست بالایی را بدست می آورد ، لی را از پشت به داربست می کوبد و وی را به رحمت یک کشتی جنگی بیگانه می برد. اونیل با Container پیاده می شود ، زیرا Psycho در پشت استراحت می کند.

در طول بازی ، کلیپ های صوتی از چهار سال قبل از شروع بازی شنیده می شوند. این کلیپ ها نگاهی کوتاه به چگونگی شکست او در تست ارزیابی خود احتمالاً باعث کشته شدن برخی از هم تیمی های دیگر را نشان می دهد ، که می توان با این واقعیت حدس زد که Psycho می گوید “مرد پایین”. ممکن است هم تیمی مرده برادرزاده دومینیک اچ لاکارت ، فرمانده لجستیک محلی کرجت (CELL) باشد. اگر چنین باشد ، این قسمت احتمالاً دلیل غم و اندوه لاکارت برای نانوسیما است که در Crysis 2 مشاهده می شود. کلیپ آخر یک مکالمه کوتاه بین Psycho و Nomad را در انتهای ارزیابی موفقیت آمیز خود Nomad نشان می دهد. Psycho از Nomad سؤال می کند که حال او خوب است یا خیر ، کدام Nomad پاسخ می دهد “آیا شما کلاهک را خلع سلاح کردید؟” Psycho به این سؤال پاسخ نمی دهد ، در عوض می گوید “این نام من است – همیشه مأموریت را در اولویت قرار دهید.”



داستان بازی Crysis 2

Crysis 2

در 23 آگوست 2023 ، یك واحد دریایی نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده توسط زیر دریایی USS Nautilus به نیویورك اعزام می شود تا پزشك ناتان گولد كارمند سابق Crynet را استخراج كند ، كه ممكن است اطلاعات مهمی در زمینه مبارزه با نژاد بیگانه داشته باشد. با این حال ، درج اشتباه می رود. Ceph ، نژاد بیگانه که در تلاش است بشریت را نابود کند ، sub را فرو می برد ، و Prophet ، بارنز را نجات می دهد و برای اینکه نانوسیت خود را برای جذب و احیای آلکاتراز به دست آورد ، خودش را می کشد. ضبط شده در این پرونده نشان می دهد كه Prophet به ویروس منهتن آلوده شده است ، و اینكه آلكاتراز به پایان رساندن رسالت پیامبر برای نجات بشریت از حمله بیگانگان است. با اعتقاد داشتن آلکاتاتر به Prophet ، گولد به زودی با آلکاتاتر تماس می گیرد و از او می خواهد در آزمایشگاه گولد ملاقات کند. با این حال ، نیروهای CELL به سرپرستی فرمانده دومینیک لاکهارت ، آلکاتاتراز را هدف قرار داده و حمله کرده و معتقدند که وی Prophet است. آلکاتاتس هنگام عزیمت به آزمایشگاه گولد ، نمونه های بافت بیگانه را از یک قطره سیف سقوط کرده و یک سرباز Ceph جمع آوری می کند ، که باعث ایجاد واکنش های عجیب در نانوسیت وی می شود و به او توانایی های بیگانه می دهد. آلکاتاتس سرانجام با گولد ملاقات می کند ، که پس از آنکه فهمید Prophet نیست ، خصمانه است. اما آخرین ضبط پیام پیام باعث می شود که گولد از این امر غافل شود و باعث می شود گولد توضیح دهد که این دادخواست پس از جذب بافت Ceph به بازنویسی کد خود مشغول است ، و گمان می کند که این دادخواست در حال ایجاد پادتن برای ویروس منهتن است. گولد و آلکاتاتر متعهد شدند که در پایگاه Crynet در وال استریت اسکن بیشتری انجام دهند. اسکن ها وقتی کوتاه می شوند که نیروهای CELL به سرپرستی فرمانده لاکهارت و ستوان تارا استریکلند ، دختر مایکروسافت استریکلند از ایالات متحده ، از اولین بازی کمین کنند و الکاتراز و گولد را از آن خود کنند.

در حین انتقال زندانی به خارج از ساختمان ، Ceph به پرسنل CELL حمله می کند زیرا یک چرخ دزد بیگانگان از زیر ساختمان Crynet بلند می شود و یک بیوآپون مبتنی بر اسپور را آزاد می کند که بیشتر سربازان CELL را در منطقه فوری می کشد. Alcatraz در حالی که با نقص Nanosuit ناشی از سلاح زیستی اسپور ناشی از آن است ، برای مدت زمانی رشته و جدا می شود. این کت و شلوار از راه دور توسط مدیر Crynet و Hargreave-Rchch بیوتکنولوژی بنیان گذار ، Jacob Hargreave ، یک صدساله که ظاهراً از Ceph آگاهی داشت و در بیشتر قرنهای گذشته با استفاده از فناوری Ceph به سرقت رفته بود برای طراحی نانوسیت استفاده می شود تا از آن استفاده شود. در برابر بیگانگان هارگریو Alcatraz را به سمت دیگر اسپایر Ceph هدایت می کند تا یک آزمایش مهم برای او انجام دهد.

در راه رسیدن به اسپیرز ، هارگریو به آلکاتراس فاش می کند که ویروس منهتن توسط Ceph به عنوان روشی برای پاک کردن کل جمعیت انسان از روی زمین پخش شده است و آن را با شیوع BSE قرن قبل مقایسه کرده است. ویروس منهتن باعث می شود که همه انسانهای آلوده در نهایت در توده ای منحل شده از بافت بیولوژیکی ذوب شوند ، که می تواند به راحتی ذخیره و دفع شود. با رسیدن به چرخه بیگانگان ، آلکاتاتر سعی می کند سیستم های نانوسایت را با فناوری بیگانگان واسط کند ، اما نتوانست. در طی این بحران ، وزارت دفاع آمریكا اقتدار سل را بر منهتن بازگرداند و تفنگداران دریایی آمریكا را به فرماندهی سرهنگ دریایی شرمن باركلی مستقر می كند. نیروهای آمریکایی با دستور حمله هوایی به سیل سیل این شهر سعی در غرق کردن بیگانگان از پایین منهتن دارند. Alcatraz بعداً در اثر موج آب شسته شده ، بعداً توسط تیمی از تفنگداران دریایی به رهبری اسكادر آلكاتراس چینو ، كه در تخریب زیردریایی جان سالم به در برد ، در پارک مادیسون یافت می شود. تفنگداران دریایی کمک های خود را برای تخلیه غیرنظامیان به ترمینال گراند مرکزی ، نقطه تخلیه اولیه شهر ، فرا می گیرند.

Hargreave با Alcatraz برای پیاده شدن از ساختمان Hargreave-Rach با هتل تماس می گیرد. به آنجا گفته می شود كه آلكاتراز برای تسهیل فرایند تجزیه و تحلیل نانوسیت یك ماده تثبیت كننده در آزمایشگاه زیستی است. این سفر پس از مداخله Ceph بی ثمر است ، با Hargreave به Alcatraz گفت که برای تلاش برای تخلیه در گراند مرکزی کمک کند. در ترمینال ، آلکاتاتر با گولد که ظاهراً “Escaped” از استریکلند را به هم پیوسته بود ، منجر به شک و تردید سرهنگ بارکلی شد. ترمینال گراند مرکزی توسط نیروهای Ceph غلبه کرده است ، اما آلکاتاترز قادر است آنها را به اندازه کافی طولانی نگه دارد تا قطارهای تخلیه خارج شوند و از تخریب ساختمان فرار می کنند.

سپس آلکاتاتس وظیفه دارد از یک نقطه تخلیه ثانویه در میدان تایمز اسکوئر دفاع کند و این بار موفق می شود که اسپورهای یک اسپیر بیگانه را مجدداً به سمت Ceph کشاند. این امر باعث می شود خود ویرانی فاجعه آمیز Ceph در این منطقه نابود شود و ظاهراً همه اثری از عامل جنگ بیولوژیکی را از بین می برد. با تخلیه تکمیل تخلیه از میدان تایمز ، گولد به آلکاتاتر دستور می دهد تا راهی جزیره روزولت شود. در آنجا به آلکاتاترز گفته می شود که به یک مجموعه Crynet بنام “منشور” ، جایی که هارگریو ساکن است ، نفوذ کند. آلکاتاتس تلاش های فرمانده لاکهارت برای کمین او را خنثی می کند و فرمانده را در این روند می کشد. هنگامی که آلکاتاتر مسیر جزیره خود را طی می کند ، ناگهان توسط Hargreave اسیر می شود ، کسی که نانوسیت را برای خودش می خواهد تا بتواند شخصاً Ceph را خاتمه دهد. Hargreave سپس تلاش می کند تا نانوسیت را از بدن آلکاتاتر خارج کند. با این حال ، Nanosuit حذف خود از Alcatraz را رد می کند زیرا قبلاً کاملاً با لباس شخصی خود تلفیق شده بود و خاطراتی از وقوع Prophet با هارگریو در این روند را فاش می کند. با مشاهده فلاش های Prophet در حالی که روی میز عامل قرار دارد ، آلکاتاتر و لباس او قدرت خود را بازیابی می کنند. به یک نگهبان CELL دستور داده شده است كه آلكاتراس را اعدام كند اما وی توسط استریكلند كشته می شود كه خودش را مأمور مخفی سیا كه مسئول استقرار آلكاتراز است ، كشته می شود. استریکلند به آلکاتاترز می گوید Hargreave را اسیر کند ، اما به جای ورود به دفتر خصوصی Hargreave ، آلکاتاتراز در عوض ، جسد Hargreave را در حالت رویشی می بیند که در یک اتاق کریونی ذخیره شده است. هارگریو به آلکاتاتر آشکار می کند که تمام مدت ، آگاهی او از طریق یک سیستم رایانه ای پیشرفته در حال برقراری ارتباط بوده است و این تنها راه ارتباط برقرار کردن وی از زمان مصدومیت در Ceph در Tunguska بوده است. قبل از حمله Ceph به این جزیره ، Hargreave آخرین نسخه ارتقاء Nanosuit با عنوان “Tunguska Iteration” را به آلکاتاتراز می دهد. Hargreave یک تایمر شمارش معکوس را برای سیستم خود مخرب این مجموعه آغاز می کند و به نیروهای دیگر CELL که از مجتمع Crynet Prism محافظت می کنند ، دستور می دهد تا از تبادل الکاتراز کمک بگیرند. آلکاتاتس به سختی از انفجار گسترده این مجموعه که باعث از بین رفتن بیشتر جزیره روزولت و پل کوئینزبورو می شود ، نجات می یابد. در سواحل منهتن ، آلکاتاتر با گولد ، استریکلند و چینو دوباره به هم پیوسته است.

به گفته سرهنگ باركلی ، آلكاتراس اعلام كرده است كه وزارت دفاع آمریكا قصد دارد با توجه به آسیب های وثیقه و پیامدهای هسته ای ، اقدام به حمله یك هسته ای استراتژیك STRATCOM در جزیره منهتن كند. آلکاتاتر و همراهانش از طریق شهر به سمت مرکز آلوده شدن بیگانگان می روند و یک “لیتو کشتی” عظیم بیگانه را که از سطح زیر پارک مرکزی در حال بیرون آمدن است ، مشاهده می کنند و بخش بزرگی از پارک را به داخل هوا می کشند. آلکاتاتس با کمک های جانبی گولد ، استریکلند و بارکلی به بخش شناور پارک مرکزی حمله می کند ، جایی که وی یک پنجره 20 دقیقه ای برای پایان دادن به درگیری با Ceph قبل از پرتاب موشک هسته ای دارد و موفق می شود راه خود را به پیش ببرد. spire بیگانه در مرکز خود ، که به عنوان یک نقطه گسترده پراکندگی برای بیولوژی سلاح بیگانه اسپور خدمت می کند. آلکاتاتر با موفقیت سلاح زیستی اسپیر را به سمت Ceph چرخانده و باعث می شود که Ceph در کل شهر نابود شود. پس از گذشت چند روز ، این شهر با کمک گولد ، استریکلند و ارتش آمریکا شروع به بازیابی می کند. آلکاتاتر ، در حالی که ناخودآگاه است ، با Prophet ارتباط برقرار می کند ، که خاطرات ، تجربیات و شخصیت وی در این لباس ذخیره شده بود. Prophet به آلكاتراز می گوید كه هرچند كه مأموریت در نیویورك موفقیت آمیز است ، كار آنها هنوز تمام نشده است زیرا Ceph كه از زمان ماقبل تاریخ از قبل در زمین حضور یافته بود ، سازه هایی در سطح جهان ساخته بود كه فقط به نیویورك و لینگشان محدود نمی شد. جزایر سپس نانوسیت خاطرات Prophet را به آلکاتاتاز جذب می کند. آلکاتراز پس از بیدار شدن در پارک مرکزی ، یک پخش از کارل ارنست راش ، بنیانگذار دیگر بیوتکنولوژی Hargreave-Rasch دریافت می کند و نام وی را درخواست می کند. با صعود از دهانه ، آلکاتاتر ، برای اولین بار از زمان اهدای نانوسیت صحبت می کند ، پاسخ می دهد و در همان ابتدای بازی همان عبارت Prophet را تکرار می کند: “آنها مرا Prophet می خوانند.”



داستان بازی Crysis 3

Crysis 3

پس از وقایع نسخه قبلی بازی (کراسیس 2) ، Psycho و Prophet به جهان سفر می کنند و به دنبال آلفا Ceph ، رهبر نهایی Ceph هستند. Prophet و Psycho سرانجام آلفا سف را در روسیه ردیابی می کنند و آنرا زندانی می کنند. با این حال ، اندکی پس از آن ، شرکت CELL ، اکنون در تلاش برای تسلط بر زمین و فن آوری جهانی ، Prophet را در سیبری غیرفعال می کند و همه سربازان نانوسیت را اسیر می کند ، و از این لباس های آنها برای بازیابی ژنتیک Ceph که در آنها ذخیره شده است ، پوست گرفت.Prophet ، CELL را به یک مرکز انتقال می دهد تا او را پوست کند. Prophet در یک دستگاه ذخیره سازی قفل شده و توسط CELL به نیویورک منتقل شده و در یک غول “نانودوم” محصور شده است. او توسط یک نیروی مقاومت ، به سرپرستی کلر فنتانلی و همکار Jacob Hargreave ، کارل ارنست راش نجات می یابد ، زیرا Prophet تنها دارنده نانوسیت است که می تواند جلوی CELL را بگیرد. Psycho که پس از لاغر شدن توسط کلر نجات یافت ، به Prophet توضیح داد که در حین غیبت ، CELL از فناوری Ceph برای تولید انرژی نامحدود استفاده کرده و انحصار بیشتری را برای منبع تغذیه جهان بدست آورد. کسانی که نتوانستند هزینه انرژی را بپردازند ، توسط بدهی به CELL به بردگی درآمدند. منبع تولید انرژی CELL برای کل جهان با نام System X نام دارد که در حال حاضر متروکه در نیویورک است. گروه مقاومت می خواهد System X نابود شود تا جهان را از CELL آزاد کند.

بعد از اینکه روانشناسی و Prophet هسته System X را غیرفعال می کنند ، معلوم می شود که این پروتکل سیستمی است که در ضمن تخلیه انرژی بیگانه از Alpha Ceph ساخته شده است. با این حال ، پروتکل دفاعی ثانویه آغاز شد و باعث شد تا نیروگاه به خود تخریب شود. آلفا Ceph ، عاری از مهار ، دریچه ای را به سمت خانه Ceph باز می کند. آنها قصد دارند نیرویی حتی بزرگتر برای حمله به زمین از طریق كرم دریایی بفرستند و آن را با هزینه تمام زندگی محلی انقراض كنند. با آلفا Ceph دیگر خفته نیست ، هماهنگ کننده Ceph دوباره فعال می شود و یک حمله هماهنگ Ceph به وجود می آید. Prophet تصمیم به کشتن آلفا Ceph و پایان دادن به تهدید بیگانگان.

Prophet پس از باز کردن توانایی احتمالی خود با از بین بردن برخی از بلوک های عصبی در کت و شلوار خود ، می آموزد که CELL قصد دارد از Archangel ، یک دستگاه توزیع انرژی ماهواره ای مبتنی بر قدرت استفاده کند و بتواند از شبکه برق جهان به عنوان سلاح انرژی جهت دار برای از بین بردن Alpha Ceph استفاده کند. . شلیک آن باعث یک واکنش زنجیره ای می شود که زمین را نابود می کند. آنها اسلحه را خاموش می کنند قبل از اینکه انرژی کافی برای آتش بگیرد. در طول راه ، Psycho کشف کرد که کلر یکی از دانشمندانی بود که با اکراه از او پوست کنده ، و باعث ایجاد اصطکاک در روابط قبلاً عاشقانه خود با او شد. متأسفانه ، کارل ، که مخفیانه از فناوری Ceph برای افزایش طول عمر خود استفاده کرده بود ، در اختیار Ceph قرار دارد و در حالی که Prophet را فلج می کند ، کلر را زخمی می کند. مجدداً کنترل خود را پس از شلیک Psycho به سمت او ، او را فدا کرد تا حواس خود را به آلفا Ceph منحرف کند. Psycho ، Prophet و کلر سوار VTOL می شوند و با کشتی های Ceph در یک نبرد هوایی گسترده شرکت می کنند و سرانجام سقوط می کنند. کلر در این روند می میرد. روانی ، که از مرگ او ناراحت است ، به Prophet ابراز تاسف می کند که او ناتوان است زیرا او دیگر یک نانوسیت ندارد. پس از اینکه گفته شد عدم داشتن نانوسیت او را از کنترل کارل نجات داده است ، روانی که اکنون با نام واقعی او مایکل شناخته می شود ، VTOL دیگری پیدا می کند تا Prophet را به سمت Ceph ببرد.

مایکل و Prophet به سمت آلفا Ceph حرکت می کنند ، اما توسط ذهن Ceph Master Mog در می آیند. Prophet راه خود را از طریق انبوهی از ارتش Ceph پیدا می کند و Alpha Ceph را به قتل می رساند که به نوبه خود تمام نیروهای دیگر Ceph را در منطقه می کشد. با این حال ، آنها زمان کافی برای از بین بردن ساختار کرم چاله Ceph ندارند و پرتوی که باعث کرم چاله می شود ، Prophet را به فضا می کشد. Prophet اکنون در مدار اطراف زمین ، یک کشتی جنگی عظیم Ceph را مشاهده می کند که از طریق این کرم دریایی در حال عبور است. در ابتدا ، او همه به جز تسلیم است و شروع به خاموش شدن می کند. با یادآوری قدرت فرشته ، Prophet از خواب بیدار می شود و به ماهواره هک می شود و از آن برای نابودی کشتی جنگی استفاده می کند. این انفجار کرمچه را فرو می ریزد و Prophet به زمین رانده می شود. او در آب در نزدیکی جزایر Lingshan جایی که حوادث Crysis در 27 سال قبل از آن رخ داده است ، در آب می افتد.

هنگامی که Prophet صبح روز بعد از خواب بیدار می شود ، در یک کلبه متروکه در لینگشان قرار دارد ، در همان منطقه ای که Nomad ابتدا در حوادث کرایسیس با آن روبرو شده بود. تلویزیون که در حال بازی در پس زمینه است ، به وی اطلاع می دهد که دارایی های CELL توسط سناتور استریکلند منجمد شده است زیرا شرکت تحت تحقیق است. با جدا شدن بلوک های عصبی از نانوسیت ، لایه بیرونی کت و شلوار برای اصلاح بدن جسمی سابق Prophet تغییر یافته و او را زنده می کند. او به ساحل پیاده می رود و با پرتاب برچسب های خود در آب گذشته خود را رها می کند. وی سپس تصمیم گرفت از این پس از نام واقعی خود “لورنس بارنز” استفاده کند. بازی به پایان می رسد که Prophet به عقب می رود و توانایی خفاش را فعال می کند.

سپس یک برش پخش می شود. ابتدا با نمای شخص اول سرباز روی تعقیب ، سپس به یک نمای آزاد از مجموع 2 سرباز CELL که در حال حرکت سه اعضای هیئت مدیره در داخل آن چیزی که مانند یک پناهگاه به نظر می رسد ، تغییر می یابد ، با چند ثانیه مشاهده از اضافه شد. دستگاه دید در شب. پس از ورود به گاوصندوق 4 ، این دو سرباز توسط سرباز شلیک می شوند ، مشخص شد که مایکل است ، که بعداً ادعا کرد که او می خواهد شکایت اعضای هیئت مدیره راجع به معالجه وی در یکی از بیمارستانهای آنها شکایت کند.

منبع : fandom – Wikipedia – IGN

سوالات متداول

......

.

.....
آیا دانلود از گیم کیو نیم بها هست؟
چرا دانلود برای من نیم بها محاسبه نمی شود؟

مطالب مشابه

......

.

.....

ارسال دیدگاه

......

.

.....

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمی شود.

قبل از ارسال دیدگاه بخش  سوالات متداول را مطالعه کنید..

قبل از ارسال دیدگاه تمام بخش های پست را مطالعه کنید.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران

......

.

.....

2 دیدگاه ثبت شده، نظر تو چیه؟

.
  • Mmmmm

    24 خرداد 1399 15:51

    داداش اگه وقت کردی crysis deadly front رو هم بازی کن و داستانش رو بذار.

  • Pouya

    01 خرداد 1399 23:44

    سلام،خسته نباشید
    یه سوالی داشتم
    مگه اول crysis2 پرافیت خودش رو نکشت و لباس رو به آلکاتراز نداد؟
    پس چجوری تو crysis3 برمیگرده؟